Kenapa macam tak betul je hari ni;

Sunday: June 9, 2013
In the name of Allah, the most Gracious, the most Merciful...


Kaki da mula bersila dengan jari yang da mula bergerak dekat papan berhuruf ni. Ntah apa yang ada dalam hati ni dari pagi td aku pun tak pasti. Macam ada yang tak kena tapi aku tak pasti apa. Da aku luahan pada Allah dalam doa lepas solat hari ni. Tapi sampai sekarang rasa ni masih ada. Ya Allah, ntah apa sebenarnya gusar dalam diri ni. Moga semuanya akan terlerai juga bila tiba masanya. Sabar yin.

Tadi petang keluar dengan kak long as per our planned. Alhamdulillah cuma keluar pergi cari barang untuk bunga telur je sebab kak long da awal-awal pergi beli bahan untuk buat cupcakes tu. Kalau tak memang gila la kau yin bila masuk dalam kedai bahan-bahan kek tu. Silap-silap yang tak ada dalam list lagi banyak kau beli dari yang ada dalam list tu. *Betul ke?* Haha.. OK.

Tadi pergi kedai yang jual barang-barang kahwin untuk beli barang buat bunga telur tu. Kedai favourite aku dengan kak long. Sebab da memang kedai tu juga yang aku dan kak long tuju untuk beli barang-barang nak buat bunga telur tu. Bukan tak ada kedai lain dekat Klang dan Shah Alam ni yang jual service mcm tu tp sebab apa yang kami nak memang da terang-terang ada dekat sana. Tak perlu nak suluh dengan lampu lagi da. Yang lagi penting, sebab barang-barang dekat sana lebih murah if nak compare dengan kedai lain yang kami pernah pergi.

Sampai je rumah tadi, kak long tinggal semua barang untuk buat cupcakes dekat sini. Barang untuk bunga telur dia bawa balik rumah dia. Ada due date yang kena ingat untuk siapkan dua kerja ni. Insyaallah, masa yang aku da managekan dalam schedule cukup untuk dua kerja ni. Hopefully, cuti yang aku nak apply next week pun ok. Adui la yin... Tahu on that date kau memang tak boleh cuti patutnya, tak akan lah Dr nak approve mcm tu je? Silap la sebab lupa yang aku memang ada tarikh-tarikh tertentu untuk aku wajib masuk kerja tanpa ada alasan apa pun. Allah je la tempat aku sandarkan harapan sekarang ni moga-moga cuti aku diluluskan. Aminn. 

OK. Esok da Monday. Lusa kena travel lagi. Last for this month. 

Malam ni tiba-tiba rasa sunyi. Mungkin semalam sebab ada Siti dekat rumah so rasa mcm riuh la juga rumah ni even berdua je. Gurau dengan dia boleh tahan la juga loya buruk dia tu. Tapi dia da balik da lepas maghrib td. Tinggal aku la sorang-sorang dekat rumah ni. Dia pergi main futsal. Besties aku yang sentiasa ceria tu tak tahu mana semuanya pergi. Senyap je. Yang dua orang tu memang sah la kalau tak teman boyfriend dorang pergi main futsal. Mesti keluar pergi makan. Yang sorang lagi kalau tak busy dengan photoshoot, mesti pergi practise segala mcm sukan yang dia masuk dekat UKM tu. Tak pun pergi main bowling. Yang lagi sorang mesti busy dekat hospital. Yang last ni memang sentiasa busy dengan family dia. Jadi memang tak ada geng la mcm ni. 

Yang mata ni pula tak tahu kenapa, tak boleh nak fokus dekat buku yang aku nak baca. Da tukar macam macam buku aku tukar tapi still sama. Even e-novel dkt laptop ni pun mata mcm tak selari dengan akal ni. Semua mcm ada yang tak kena. Akhirnya dekat sini jugalah aku luahkan semua. Even sebenarnya aku tak rasa nak tulis apa pun dekat sini. Tapi at last, kat sini juga kau ada yin. OK. Boleh gelak untuk diri sendiri. *Gila da*

Bila aku tengok dekat langit, tak nampak pun satu bintang. Bulan pun aku tak nampak malam ni. Tapi yang aku rasa hanya angin malam yang menyapa tubuh ni. Kalau angin tu boleh jadi kawan aku, da lama aku ajak dia duduk bual-bual dengan aku dekat sini. Tapi angin tu satu tanda kekuasaan Allah yang tak mungkin kau dapat lihat. Kau cuma boleh rasa adanya ia tapi nak sentuh kau sendiri tak tahu mana nak kau sentuh. Betul tak?


Gadis Biasa;