Malu ni nak letak dekat mana?

Saturday: June 8, 2013
In the name of Allah, the most Gracious, the most Merciful...


Weekend ni tak ada apa yang aku rancang untuk aku isikan. Hari ni baru je hari saturday, tapi da rasa mcm nak habis sunday. How bad you are, yin? Btw, lupa yang esok ada plan dengan kak long. Hunting for accessories for bunga telur and ingredients for moist choc cup cakes. Time to start the kick yin. Insyaallah.

Semalam baru balik dr outstation yang ambil masa 2 hari untuk habiskan masa dekat sana. Kerja yang mcm ni da macam jadi sebati dalam diri ni. Bila ingat balik 2 tahun lepas, aku mcm tak percaya aku boleh berdiri sampai hari ni. Konflik diri yang aku lalui dulu da hilang mcm debu yang berterbangan tak tahu ke mana. Dulu nak pergi kerja je aku kena fikir nak pergi ke tak, nak ambil mc ke tak hari ni. Haha..(Teruknya yin kau masa tu). Memang tak lah aku nak kerja kalau konflik diri masa tu da mcm besarnya banjaran himalaya waktu tu. Tapi syukur pada Allah yang beri kekuatan untuk aku untuk tabah hadapi semua ni. Main aci redah je la aku waktu tu. Orang nak cakap apa ke. Aku tak pernah kesah sikit pun. Da memang aku lahir sengan perangai mcm ni. Kira Allah bagi kelebihan la dekat aku kan.

Tapi sejak setahun lepas, semangat nak pergi kerja tu menjadi-jadi pula. Macam ada crush je dengan someone dkt ofice tu. Padahal tak ada pun. Staff paling anti social. Communicate hanya bila perlu dan bangun dari kerusi tu bila nak pergi pantry, turun solat dkt surau, pergi toilet bila perlu dan paling wajib pun bangun untuk submit kerja dkt department lain. Kalau tak jangan haraplah nak bangun. Paling tidak pun angkat je phone atas meja tu interkom je mana-mana staff yang nak call. Habis cerita. But, however it is,  Alhamdulillah. I'm happy with my life. No regret. No doubt.

"Verily after each difficulty, there's a relief"

Kata-kata yang selalu jadi semangat dekat aku. Yes, how bad your day, how worst your life, you should return to Him. Only Him. Yeay, kadang-kadang kena bagi tazkirah pada diri sendiri juga supaya tak lupa. Nak harapkan orang lain, belum tentu mereka ada waktu kita perlukan. Ye dak?

Alhamdulillah, selesai da satu lagi tugasan besar yang aku kena galas. Dan lepas ni boleh rehat lama sikit dari travel. Cuma once a month je kena travel untuk talk. Ok la tu kan. At least boleh spent time banyak dekat ofice untuk paperwork yang kadang-kadang minta untuk diluangkan banyak masa bersama.

---------------------

All the verses in the Quran are like personal love letter from Allah to us.


--------------------



Gadis biasa;