Sedih dan gembira tu kan warna sebuah kehidupan;

Friday: June 14, 2013
In the name of Allah, the most Gracious, the most Merciful...


    


















(Image: Google Sources)

Hari ni lebih tenang dari semalam. Penghujung minggu yang lebih baik. Lebih tenang dan lebih damai. Tak banyak tugasan untuk hari ni. Kebanyakkan tugasan minggu ni da aku siapkan. Cuma tinggal sikit je yang perlu aku update minggu depan. Minggu ni aku kerja start kerja hari minggu. OK. Have to even you don't want it happen yin.

Tenangnya hari ni tetap buat hati aku tersentuh. Kawan buat gelak, buat usik sana sini, kawan yang selalu kena pukul dengan pembaris, dan kawan yang faham kepala aku even we're not come from a same religion & even our gender also different. But, hey who is care? Dia akan move to another company. He will leave us. Memang secara general dia baru je join company yg aku kerja about 5 months or may be less than that. I can't remember. Mulanya memang aku tak close pun dengan dia, sbb since dia join us aku memang da start busy travel non stop. So chance to meet each other pun less that we are expected to be. Dia department lain. Aku department lain. Dia dkt 5th floor. Aku dkt 10th floor. How do you expect us to meet each other selalu? Seriusly, before we become a close stranger, bad friends bila jumpa je memang muka dua-dua toya. Haha.. Memang tak la nak aku senyum mcm kau tu da kenal lama dengan aku. Setakat senyum 3 saat ok apa?

Cuma yang aku respect dia ni yang boleh buat we become a good stranger sebab dia hormat sapa aku. Yang paling penting dia hormat agama aku. Hey, he is not a muslim but he knows generally about Islam. Even dia dkt company tu about 5 months but aku close dengan dia dalam sebulan mcm tu je lepas tolak tambah hari aku travel semua tu la. One more thing, bila dia naik je 10th floor tu, mesti tiba2 dia akan berdiri depan meja aku. Tahap usik lawak dia tu la yang buat aku yang tengah stress menghadap komputer dari pagi bawa ke petang tu boleh gelak non stop. Paling kuat dia usik aku, pembaris besi la yang jadi habuan dia. Sapa suruh usik aku lebih sangat? Haha.. Even all our collegues pun tahu yang dia tu memang kaki mengusik. Bukan dengan aku je, dengan semua pun dia usik.

Hey bro, sorry la if aku ada salah silap dengan kau. Thanks for being nice to me and thanks because banyak tolong aku untuk handle dengan supplier for my project and make it all my jobs done in the due date. Da tak tahu nak cakap apa, cuma hey, you are the best stranger yang aku pernah jumpa. Ayat kau yg selalu buat kau makan pembaris besi tu; "Perempuan paling ayu dalam ofice kerja mesti kena senyum. Your face sekarang ni da tahap makcik indon yang basuh public toilet dekat bawah tu. Hilang ayu kau nok." Hahaha.. Memang aku senyum je la. Bila dia tambah; "Wei, gelak lah penat aku buat lawak ni. Kau ingat kau senyum sopan tu aku tak kacau kau lagi ke?" Memang pembaris besi la makan kau kan. Haha..Aku memang tak gelak besar la kan. Senyum sikit da la. Tapi last sekali mesti dia say sorry dekat aku. Dia mesti cakap; "Yin, sorry. Aku saje usik kau sbb tgk kau stress sangat. Dalam Islam senyum tu sedekah". Again, thanks bro for the reminder. 

Kau tahu, aku tak senang nak baik dengan orang. Mungkin dengan kau aku rasa selesa. Even ada orang cakap kau mcm mak nyah. Tapi aku ok je. Aku doakan kau success in your new job. Kau cakap dengan aku, kau ada cita-cita kan? So make it happen friend. Go and achieve your dream!

OK. Stop the sad story. Now let start the happy story. Semalam one of my bestfriend from uni text me. We had a long conversation in group whatsapp. All are girls. Bestfriend time study sampai otak semua beku. Hehe.. Tiba-tiba rindu time study tu kan. Ok, the story is, dia nak bertunang da. I can't believe but that is the fact. Congrats dear! Im happy for you.

After discussing with others, we plan to go. Hopefully. Sebab schedule aku pun full. Macam tak cukup tanah nak jalan da. Yang lain pun sama. Hey, lain kali nak buat majlis mcm tu tanyalah kami dulu. Dulu Imah tunang pun tak dapat pergi sebab kena kerja. Now awak pula tak akan la kami tak nak pergi. Nak tengok awak jadi tunangan orang. Jadi milik fizi. Hehe.. OK. Rindu la dekat korang semua.

Hidup ni memang indah. Kalau kau tahu macam mana nak warnakan hidup kau sendiri. Sebab bukan orang lain yg akan warnakan hidup kau. Mereka yang hadir keliling kau ibarat warna yang melakar setiap jalan yang kau lalui. Sama ada kau nak guna warna tu atau tidak itu terpulang pada kau.

Aku bersyukur pada Allah sebab kurniakan aku manusia yang sentiasa buat aku gembira. Kau semua yang buat hidup aku sentiasa ada warna. 



Gadis Biasa;