Kebodohan hati

Friday: February 14, 2014
In the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful..

Berulang kali "private no" tertera di skrin phone. Ntah berapa juta kali aku pesan pada dari. Jangan kalah pada hati. Namun hati cepat bertindak.

Untuk kali yang keberapa, akhirnya hati mengalah. Aku capai phone yg berdering.

"Assalamualaikum. Sapa ni?" Bertanya sedangkan aku dapat tahu siapa dari suaranya. Suara yg tak pernah aku lupa. Suara yg hampir 6 tahun aku dengar setiap hari.

"Khalid. Dekat mana? "
"Kenapa ya? "
"Saya rindu". Ntah da berapa kali aku dengar kata2 tu. Bukan aku tak nak percaya. Tapi kebodohan yg dulu da ajar aku banyak perkara.

"Saya sibuk. I got to go. Maaf. Assalamualaikum". Aku matikan talian. Maaf sbb bukan niat nak sakitkan hati atau jadi manusia sombong pada kau. Aku cuma tak nak kembali pada kebodohan yang dulu.

Kebodohan yang hanyutkan aku dalam lautan duka. Cukuplah ada dia dlm hidup kau. Aku doakan kau bahagia.


Kota Kinabalu,
Gadis biasa